Myślę, że zielona zapiekanka makaronowa jest idealnym rozwiązaniem na obecną porę roku – zwłaszcza pod kątem kolorów. Zielony i żółty to w końcu kolory lata, prawda? A może wiosny…?

Kiedykolwiek byś jej nie jadła – zielona zapiekanka makaronowa smakuje dobrze na zimno i na ciepło. A wygląda obłędnie kolorowo w każdej temperaturze 😉

Przepis na zieloną zapiekankę makaronową

AuthorKasia

Yields3 Servings
Prep Time15 minsCook Time25 minsTotal Time40 mins

 1 cukinia
 1 zielona papryka
 200 g makaronu penne
Sos
 1 łyżka oliwy z oliwek
 1 płaska łyżeczka curry
 1 płaska łyżka mąki
 1 szklanka mleka 1,5%
 sól i pieprz do smaku

1

Makaron ugotuj al dente, cukinię i paprykę pokrój.

2

Rozgrzej w małym garnuszku oliwę, dodaj mąkę i curry. Dokładnie wymieszaj, zalej mlekiem i zagotuj. Cały czas mieszaj, aż sos zgęstnieje. Dopraw solą i pieprzem.

3

Do sosu dodaj 2/3 mozzarelli, wymieszaj.

4

Warzywa, makaron i sos wymieszaj w naczyniu żaroodpornym. Wierzch posyp pozostałą mozzarellą.

5

Piecz w 200 C pod przykryciem przez 20 min i na koniec 5 min bez przykrycia.

Ingredients

 1 cukinia
 1 zielona papryka
 200 g makaronu penne
Sos
 1 łyżka oliwy z oliwek
 1 płaska łyżeczka curry
 1 płaska łyżka mąki
 1 szklanka mleka 1,5%
 sól i pieprz do smaku

Directions

1

Makaron ugotuj al dente, cukinię i paprykę pokrój.

2

Rozgrzej w małym garnuszku oliwę, dodaj mąkę i curry. Dokładnie wymieszaj, zalej mlekiem i zagotuj. Cały czas mieszaj, aż sos zgęstnieje. Dopraw solą i pieprzem.

3

Do sosu dodaj 2/3 mozzarelli, wymieszaj.

4

Warzywa, makaron i sos wymieszaj w naczyniu żaroodpornym. Wierzch posyp pozostałą mozzarellą.

5

Piecz w 200 C pod przykryciem przez 20 min i na koniec 5 min bez przykrycia.

Zielona zapiekanka makaronowa
Nutrition Facts

Serving Size 1/3 zapiekanki

Servings 3


Amount Per Serving
Calories 445.9
% Daily Value *
Total Fat 10.8g17%
Total Carbohydrate 60.9g21%
Dietary Fiber 5g20%
Protein 21.6g44%

* Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *