Springrollsy, mimo że wielu osobom wydają się skomplikowanym daniem z super-wyszukanymi składnikami – wcale takie nie są.

Springrollsy z wędzonym tofu i sosem orzechowym przyrządzisz w niecałe 15 minut. Nie musisz się też martwić o dostępność składników – zarówno tofu jak i papier ryżowy – znajdziesz w większości dużych marketów.

Osobiście najbardziej lubię springrollsy za to, że pozwalają na przemycenie dużej ilości surowych warzyw – nawet tych mniej lubianych (w moim przypadku jest to marchewka – świetne źródło witaminy A, której solo nigdy bym nie zjadła).

Springrollsy z wędzonym tofu w połączeniu z przepysznym orzechowym sosem z dodatkiem curry to istny raj dla podniebienia! Możesz je łatwo zabrać na lunch do pracy lub zjeść jako przekąskę w ciągu dnia.

Przepis na springrollsy z wędzonym tofu i sosem orzechowym

Yields1 Serving
Total Time15 mins

Tofu
 90 g wędzonego tofu
 1 łyżka sosu sojowego
 0,50 łyżki oleju rzepakowego
 ½ łyżeczki wędzonej papryki
Warzywa
 ½ marchewki
 ¼ czerwonej papryki
 ¼ ogórka
 2 garści szpinaku
Sos
 1 łyżeczka masła orzechowego
 2 łyżki jogurtu naturalnego
 1 łyżeczka syropu klonowego
 1 łyżka sosu sojowego
 ½ łyżeczki curry
+
 3 arkusze papieru ryżowego

1

Tofu pokrój w paski, podsmaż na oleju z papryką wędzoną i łyżką sosu sojowego.

2

Warzywa pokrój w cienkie paski.

3

Na duży talerz wylej odrobinę letniej wody. Ułóż na nim papier ryżowy i dociskaj lekko ręką aż zmięknie - potrwa to około 30 s. W razie potrzeby dolej wody.

4

Na papier ryżowy wyłóż szpinak, tofu, marchewkę, paprykę i ogórek. Zwiń springrollsy.

Sos
5

Wymieszaj wszystkie składniki na sos (jogurt naturalny, sos sojowy, syrop klonowy, masło orzechowe i curry).

Ingredients

Tofu
 90 g wędzonego tofu
 1 łyżka sosu sojowego
 0,50 łyżki oleju rzepakowego
 ½ łyżeczki wędzonej papryki
Warzywa
 ½ marchewki
 ¼ czerwonej papryki
 ¼ ogórka
 2 garści szpinaku
Sos
 1 łyżeczka masła orzechowego
 2 łyżki jogurtu naturalnego
 1 łyżeczka syropu klonowego
 1 łyżka sosu sojowego
 ½ łyżeczki curry
+
 3 arkusze papieru ryżowego

Directions

1

Tofu pokrój w paski, podsmaż na oleju z papryką wędzoną i łyżką sosu sojowego.

2

Warzywa pokrój w cienkie paski.

3

Na duży talerz wylej odrobinę letniej wody. Ułóż na nim papier ryżowy i dociskaj lekko ręką aż zmięknie - potrwa to około 30 s. W razie potrzeby dolej wody.

4

Na papier ryżowy wyłóż szpinak, tofu, marchewkę, paprykę i ogórek. Zwiń springrollsy.

Sos
5

Wymieszaj wszystkie składniki na sos (jogurt naturalny, sos sojowy, syrop klonowy, masło orzechowe i curry).

Springrollsy z wędzonym tofu i sosem orzechowym
Nutrition Facts

Serving Size 3 springrollsy

Servings 1


Amount Per Serving
Calories 424
% Daily Value *
Total Fat 21.4g33%
Total Carbohydrate 38.7g13%
Dietary Fiber 4.7g19%
Protein 21.7g44%

* Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *