Że makaronu nie można na diecie?! Można! A nawet trzeba, bo co to za życie bez makaronu… Makaron to nie magiczny produkt, po którym się tyje. To przepyszne, źródło węglowodanów – tak samo potrzebnych w naszej diecie jak białko i tłuszcze.

Ja osobiście kocham makaron, a ta wersja… muszę przyznać, że dawno nie jadłam nic tak pysznego… Spaghetti z tofu na mleczku kokosowym robi się bardzo szybko, a efekt WOW! Jakie to dobre! – gwarantowany (także proponuję, żebyś zrobiła od razu podwójną porcję na 2 dni).

Tofu to dość kapryśny składnik i trzeba go dobrze przyprawić, żeby fajnie smakował – także nie oszczędzaj wymienionych w przepisie przypraw. Jeśli do tej pory nie jadłaś tofu, lub nie jesteś co do niego przekonana – mam przeczucie, że ten przepis odmieni Wasze relacje 😉

Spaghetti z tofu na mleczku kokosowym możesz też zrobić w wersji niewegetariańskiej – dodając np. kurczaka, czy indyka.

Przepis na spaghetti z tofu na mleczku kokosowym

Yields1 Serving
Total Time20 mins

 60 g makaronu
 90 g tofu
 60 g pieczarek (3 sztuki)
 60 g mleczka kokosowego
 1 garść szpinaku
 ½ łyżki oliwy z oliwek
 ½ łyżki sosu sojowego
Przyprawy
 ½ łyżeczki kuminu
 ½ łyżeczki papryki słodkiej
 ½ łyżeczki curry

1

Makaron ugotuj al dente.

2

Tofu pokrój w kostkę, pieczarki w plastry.

3

Na patelni rozgrzej oliwę, dodaj przyprawy i sos sojowy.

4

Podsmaż tofu, pieczarki i szpinak - w razie potrzeby dolej odrobinę wody.

5

Zalej zawartość patelni mleczkiem kokosowym i duś przez 3-5 min. W razie potrzeby odparuj. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

6

Sos wymieszaj z makaronem.

Ingredients

 60 g makaronu
 90 g tofu
 60 g pieczarek (3 sztuki)
 60 g mleczka kokosowego
 1 garść szpinaku
 ½ łyżki oliwy z oliwek
 ½ łyżki sosu sojowego
Przyprawy
 ½ łyżeczki kuminu
 ½ łyżeczki papryki słodkiej
 ½ łyżeczki curry

Directions

1

Makaron ugotuj al dente.

2

Tofu pokrój w kostkę, pieczarki w plastry.

3

Na patelni rozgrzej oliwę, dodaj przyprawy i sos sojowy.

4

Podsmaż tofu, pieczarki i szpinak - w razie potrzeby dolej odrobinę wody.

5

Zalej zawartość patelni mleczkiem kokosowym i duś przez 3-5 min. W razie potrzeby odparuj. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

6

Sos wymieszaj z makaronem.

Spaghetti z tofu na mleczku kokosowym
Nutrition Facts

Amount Per Serving
Calories 477
% Daily Value *
Total Fat 24g37%
Total Carbohydrate 53g18%
Dietary Fiber 5g20%
Protein 19g38%

* Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily value may be higher or lower depending on your calorie needs.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *